Services

אינוויזיליין או פלטה

כמה עולה יישור שיניים שקוף

אינוויזיליין או פלטה

זו החלטה קשה, אתה רוצה ליישר את השיניים שלך אבל לא יכול להחליט באיזו דרך ללכת כשאתה שוקל את היתרונות והחסרונות של הפלטה לעומת Invisalign.

כדאי לעשות את המחקר שלך, לשאול שאלות ובעזרת האורתודנט שלך – לקבל החלטה מושכלת. סוג הטיפול האורתודונטי המתאים לך תלוי גם בסוג הבעיה האורתודנטית שאתה צריך לתקן – אינוויזליין היא לא תמיד האפשרות הטובה ביותר עבור חלק מהמטופלים ולכן קבלת ייעוץ מומחה מהאורתודנט שלך הוא חיוני.

במאמר זה אנו מפרטים רבים מהיתרונות והחסרונות של Invisalign ופלטה כדי לעזור לך לקבל החלטה מושכלת יותר.

הפלטות עשויות באופן מסורתי ממתכת ומוצמדות לחלק החיצוני של השיניים, אם כי ישנן כיום אפשרויות שונות לפלטה כולל פלטות קרמיות ושפות (מאחורי השיניים) . חוטי מתכת וגומיות מחוברים לסוגריים כדי לתמרן את השיניים שלך כדי לתקן בעיות אורתודונטיות.

הטיפול ב-Invisalign משתמש במיישרים שקופים מפלסטיק. המיישרים מותאמים אישית לכל מטופל על ידי ביצוע סריקה תלת מימדית של הפה שלו. לאחר מכן מייצרים יישור מותאמים אישית כדי להזיז את השיניים בצעדים קטנים עד הגעה למיקום הנכון.

כמה עולה יישור שיניים שקוף
כמה עולה יישור שיניים שקוף

היתרונות של אינוויזליין

הנה כמה מהיתרונות של Invisalign:

Invisalign נראה טוב יותר

היתרון הגדול ביותר של Invisalign הוא שהמשמרות כמעט בלתי נראים. מטופלים מבוגרים אוהבים שקולגות ולקוחות לא יכולים לראות שהם עוברים טיפול אורתודונטי. גם בני נוער מודעים לעצמם.
כמה עולה גשר
עם Invisalign אתה לא עובר תקופה של אנשים שמגיבים על הפלטה החדשה שלך. לא תדאגו לגבי החיוך שלכם בתמונות – כל מה שתראו בתמונות הוא התקדמות החיוך ההולך ומשתפר.

אתה יכול לקחת את המיישרים לאכול

מטופלים שואלים אותנו לעתים קרובות “האם אתה צריך ללבוש Invisalign כל הזמן?” לקבלת התוצאות הטובות ביותר יש ללבוש את Invisalign במשך 20 – 22 שעות בכל יום, מה שאומר שאתה יכול להוציא את המיישרים שלך בזמן שאתה אוכל. זה אומר שאתה לא צריך לשנות את מה שאתה אוכל או איך אתה אוכל את זה. עם פלטה לאנשים מסוימים סוגים של מאכלים קשים או לא נוחים לאכילה.

קל יותר לצחצח ולצחצח שיניים בחוט דנטלי

כמו גם בעת אכילה ושתייה, תסיר גם את מחזיקי ה-Invisalign כדי לצחצח שיניים. בלי שום דבר על השיניים שלך לדאוג, אתה יכול להמשיך לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי כפי שעשית בעבר.

נדרשות פחות התייעצויות

עם Invisalign, הרבה מהעבודה של האורתודנט מתרחשת לפני שאתה לובש את המיישרים שלך. סריקה תלת-ממדית של השיניים שלך משמשת לייצור כל המעצורים המותאמים במעבדה. עליך לשנות את הקבוצות המרובות של ריטיינרים לפי ההוראות של האורתודנט שלך. אין צורך להגיע לאורתודונטיה לצורך התאמות ולכן הביקורים מופחתים למינימום כדי לבדוק את ההתקדמות. ביקורים מועטים אצל האורתודנט פירושם פחות חופש מהעבודה.

נוח ללבוש

אולי אתה תוהה “האם הפלטה או ה-invisalign כואבים יותר?” הזזת שיניים עם Invisalign יכולה להיות לא נוחה וכואבת, בדומה לסמכים מסורתיים. עם זאת, יש גם פחות בעיות פה וחניכיים עם Invisalign. מחזיקי Invisalign עשויים מפלסטיק מיוחד ומותאמים לפיו של כל מטופל, כך שבניגוד לפלטה – אין בדרך כלל חתכים בלחיים הפנימיות או שטיפות מלח שצריך להתמודד איתם.

אינוויזיליין או פלטה
אינוויזיליין או פלטה

חסרונות Invisalign

ישנם מספר חסרונות של invisalign שעליך לקחת בחשבון:

מטופלים צריכים להיות ממושמעים

היכולת להסיר את המיישרים שלך היא גם בעד וגם נגד. אם אתה לא מישהו שממושמע להחזיר את המיישרים לפה שלך לאחר אכילה או צחצוח, אתה לא מתכוון ללבוש אותם 22 שעות ביממה הנדרשות. ייתכן שהטיפול שלך לא יפיק את התוצאות הטובות ביותר אם המיישרים לא לובשים כל כך הרבה זמן. הסיבה העיקרית לכישלון הטיפול ב-Invisalign נוגעת בעיקר לחוסר היענות המטופל ללבישה של המיישרים.

הוצאת המיישרים פנימה והחוצה יכולה להיות לא נוחה

יש להסיר את המיישרים לפני אכילה ושתייה של כל דבר מלבד מים. כשאתה בחוץ בפומבי, אתה צריך להסיר את המיישרים שלך בדיסקרטיות ולא לאבד אותם. לפני שתחליף את המיישרים שלך, עליך לצחצח שיניים. חלקיקי מזון יכולים לעצור את תנועת השיניים שלך ויכולים להכתים את המיישרים שלך. אתה גם בסיכון מוגבר לחשמלות וריח רע מהפה.

עֲלוּת

לעתים קרובות שואלים אותנו “האם זול יותר להשיג פלטה של ​​אינוויזליין?” בשל ההתקדמות בטכנולוגיית הסריקה התלת מימדית והחומר הגמיש הכרוך בייצור המיישרים, העלות של Invisalign יכולה להיות דומה לפלטה. בהתאם לבעיה הספציפית, טיפול מסויים קשה אם לא בלתי אפשרי להשגה עם Invisalign בלבד, כך שייתכן שידון האורתודנט שלך על האפשרות לסיים את עמדות השיניים עם פלטה, מה שעלול לגרום לטיפול יקר יותר. פלטה לשונית (בפנים) מושווה לעתים קרובות לאינוויזליין מכיוון ששניהם מציעים מראה כמעט בלתי נראה. כמו Invisalign, הפלטה לשונית היא אפשרות מותאמת אישית ולכן הם יקרים יותר מאשר הפלטה המסורתית.

יעילות Invisalign לעומת פלטה

אינוויזליין היא לא תמיד שיטת הטיפול הטובה ביותר. זה בדרך כלל לא מומלץ למקרים אורתודונטיים מורכבים יותר. לפני שתחליט באיזה טיפול עליך להשתמש, שאל את האורתודנט שלך אם אתה יכול לצפות לאותה תוצאה מכל השיטות. זה יאפשר לך לקבל החלטה מושכלת לגבי סוג הטיפול המתאים לך. אורתודנט מנוסה ואתי ייעץ לך לגבי אפשרויות הטיפול הטובות ביותר למצב הספציפי שלך.

קבצים מצורפים

חלק מחולי Invisalign דורשים חיבורים שיעזרו ליישורים לאחוז ולהזיז את השיניים למקומן. ייתכן שתזדקק לזוג בלבד או שאתה עשוי להזדקק להם ברוב השיניים. בעוד שהחיבורים דמויי הכפתורים דומים לצבע השיניים שלך, הם יכולים להיראות כאילו אתה לובש פלטות שקופות ולא מיישרים.

היתרונות של הפלטה

פלטות מסורתיות, או פלטות לשוניות חדשות יותר, יש בהן הרבה דברים. כמה מהיתרונות של הפלטה הם:

מתאים לכל הטיפולים

עם פלטה זה לא משנה כמה קשה המקרה שלך. ייתכן שיש לך מספר בעיות שיניים ופנים שצריכות תיקון – ניתן להשתמש בפלטה כדי לתקן כל אחת מהן כדי שתסיים את הטיפול בחיוך מדהים. הפלטה משתמשת בעוגנים ובחוט קשת כדי למשוך את השיניים למקומן. הם שיטת הטיפול החזקה ביותר בהזזת שיניים למצב רצוי.

אפשרי להגיע לתוצאה מושלמת

פלטה יכולה להשיג תוצאה טובה יותר מאשר Invisalign. לפלטה יש יותר כוח להזיז את השיניים למצב הרצוי. Invisalign מוגבל מבחינת כמה שיניים ניתן להזיז בכל פעם.

סוגים רבים של פלטה לבחירה

הפלטה היא לא רק סוגריים וחוטי מתכת מסורתיים . למטופלים יש כעת את הבחירה בין פלטה לשונית וקרמיקה כדי להבטיח שהפלטות פחות מורגשות. אז אפשר להפיק תועלת מכוחן של הפלטה ללא המראה המתכתי אם זה מדאיג אותך.

זמן טיפול מהיר יותר

דבר אחד שכדאי לך לזכור הוא: מה יותר מהיר, פלטה או invisalign? בדרך כלל, בעת סגירת רווחים ויישור שיניים זמן הטיפול יכול להיות מהיר יותר עם הפלטה לעומת Invisalign. מהירות הטיפול יכולה להיות גורם חשוב מכיוון שאנשים רבים אוהבים לסיים את הטיפול האורתודונטי שלהם מהר ככל האפשר. המיומנות והניסיון של האורתודנט המומחה יכולים גם לתרום לזמני טיפול מהירים יותר בעקביות.

 

שוקלים טיפול אורתודונטי כמבוגר?

קבל את החיוך שתמיד רצית עם הטיפול האורתודונטי החדשני שלנו למבוגרים ! שפרו את החיוך והזמינו תור!

חסרונות פלטה

כמובן, ישנם כמה חסרונות הקשורים לפלטה:

אסתטיקה של פלטה

יש אנשים שלא אוהבים את המראה של הפלטה המסורתית. הם חוששים שהם ירגישו מודעים לעצמם לגבי המראה שלהם במסגרות חברתיות מסוימות.

צחצוח שיניים

צחצוח שיניים וחוט דנטלי זה קצת יותר קשה עם פלטה. אם אתה לא מנקה את השיניים שלך כראוי, אתה מסתכן בהצטברות רובד סביב הפלט שעלול להוביל להכתמה וריקבון. המטופלים צריכים לעקוב אחר ההוראות של האורתודנט שלהם כיצד לצחצח ולעשות שימוש בחוט דנטלי בצורה נכונה כאשר הפלטה שלך פעילה.

דיאטה והכנת מזון

יש להקפיד קצת על המזון והשתייה שאתם צורכים עם פלטה. מזונות קשים ודביקים עלולים לגרום לשבירת חוט הקשת או לעקירת תושבת מהשן. ברגע שזה קורה, הפלטה לא תעבוד עד שתתקן את השבר. שברים מרובים יכולים להאריך את זמן הטיפול שלך.

התייעצויות קבועות

נדרשים ביקורים קבועים יותר אצל האורתודנט עם פלטה כדי לבדוק את ההתקדמות ולהתאים אותם. בערך פעם בחודש האורתודנט שלך יבדוק עד כמה השיניים שלך זזו ויבצע שינויים כדי שימשיכו להזיז את השיניים שלך לכיוון שהן צריכות ללכת.

מטופלי Invisalign מבקרים את הניתוח בערך דו-חודשי מכיוון שהיישור שלהם כבר בוצע וניתן לשנות אותם ללא האורתודנט.

קבלת ההחלטה הנכונה לגבי שיטת הטיפול שלך

יש הרבה לשקול כאשר אתה שוקל את האפשרויות של טיפול אורתודונטי. החלט מה היתרונות או החסרונות הכי חשובים לך כדי להקל על ההחלטה שלך. והכי חשוב, תשאל שאלות. ודא שיש לך את כל המידע שאתה צריך כדי לקבל החלטה מושכלת.
קידום אורגני לרופאים